Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na plátně, 33 x 55 cm, rámováno, datováno 1930, signováno vpravo dole Lurcat 1930. Malíř řady stylů a v pozdější etapě své tvorby významný reprezentant umění tapisérie. Ve svém díle sjednotil dekorativní, abstraktní, surrealistické i realistické prvky. Od roku 1912 se usazuje v Paříži, kde si pro sebe objevuje Matisse, Cézanna, Renoira, přátelí se s Rainerem Maria Rilkem, Bourdellem a Elie Faurem - spolu zakládají umělecký časopis Feuilles de mai. V roce 1920 vystavuje v Salonu Nezávislých, úzce spolupracuje s kruhem surrealistů, kde hledá inspiraci. Zvláště jeho surrealistické práce patří k nejzdařilejším a sběratelsky nejvyhledávanějším. Ilustruje A la dérive a Corps perdu Philippa Soupaulta. Objevuje Picassa, Maxe Jacoba. V roce 1922 má první samostatní výstavu v Paříží, poté podniká mnoho cest do Německa, Rakouska, Španělska, Řecka na Sicílii a do Severní Afriky. Dojmy z těchto cest dávají jinou surrealistickou dimenzi jeho dílům. Často nacházíme v jeho dílech vyprahlé kamenité krajiny a rytmicky se opakující ruiny. V roce 1930 vystavuje v Paříži, Londýně, New-Yorku a Chicagu. V jeho dílech se později objevuje tématika moře inspirovaná pobytem v Arcachone. Později se těžiště jeho práce přesouvá na umění tapisérie, kde se věnuje návrhům, kde uplatňuje svůj mimořádný talent pro grafiku. Společně s Marcelem Gromairem a Pierrem Dubreuilem reorganizoval 1940 v Aubussonu manufakturu na výrobu koberců a jejich výtvory se těší značné sběratelské pozornosti. MRÁZ/MRÁZOVÁ, Slovník světového malířství, Praha 1991, s. 397 Autor viz V 3/274, B 7/23.